sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Sa ne amintim

> CE VREMURI FRUMOASE DIN ANII 60 Născuţi prin preajma > anilor 60 un pic înainte sau un pic după, > vedem acum, în 2009, cum > casa părinţilor > > > noştri s-a făcut de 50 de ori mai scumpă decât > atunci > când au cumpărat-o ei şi realizăm că, > pentru o casă a noastră, o să avem > de plătit în jur de > 50 de ani... > > > Ne amintim, ca prin ceaţă, despre primii paşi ai > omului > pe lună şi, > unii dintre noi, despre ediţia Cerbului de Aur > când a câştigat trofeul Luminiţa > Dobrescu şi când a debutat > Julio Iglesias, şi îi > vedeam la un televizor cu > ecran bombat, în alb şi > negru.Avem cultură generală, pentru că > asta însemna ceva,odată.. > Suntem ultima generaţie care a jucat "De-a > v-aţi > ascunselea", "Castel", "Raţele > > şi > vânătorii","Ţară, ţară, > vrem > ostaşi", > "Prinselea", "Pac-Pac", > "Hoţii şi vardiştii", ultimii care au > strigat "Un,doi,trei, la perete, > stai !", ultimii care au folosit telefoanele > cu > fise, dar primii care am făcut petreceri video > (închiriam > un video şi stăteam, să ne uităm la filme, câte > două zile, închişi în > casă,primii care am văzut desene animate color, > primii care > am renunţatla casetele audio şi le-am înlocuit cu > CD-uri. Noi am purtat jeanşi elastici, pantaloni > evazaţi, geacă de blugi de > la turci, iar cine > purta Lee sau Wrangler era, deja, lider de > gaşcă... > Noi nu am dat examene de Capacitate, > nu am dat teste-grilă la admitere. Noi am fost > ultimii > şoimi ai patriei, ultimii pionieri şi ultimii > utecişti. > La grădiniţă, noi învăţam > > poezii în româneşte, nu în engleză, şi cântam la > aniversări : MULŢI ANI TRĂIASCĂ, nu HAPPY > BIRTHDAY... > Noi am sorbit > din ochi Daktari, Ce > vrăji a mai făcut nevasta mea, Linia maritimă > Onedin, > Sclava > Isaura, Dallas, desenele animate cu Mihaela, cele cu > Felix motanul, cu omuleţul lui Gopo, iar cine zice > că nu > s-a uitat la toate astea, ori minte, ori încă nu > avea > televizor... > Reclamele de pe posturile străine ne înnebuneau, şi > abia > aşteptam să vină şi la noi îngheţata Magnum, > sau > puştile alea absolut > superbe, cu apă. Între timp, ne consolam cu Tango > cu > vanilie şi ciocolată şi cu clasicele bidoane, > umplute cu > apă de la robinet, care turnate în cap ne provocau > pneumonii. Şi uite un motiv bun să nu mergem la > şcoala.... > Noi am ascultat şi Metallica, şi Ace of Base, şi > DJ > Bobo, şi Michael Jackson, şi Backstreet Boys, şi > Take > That, şi încă nu se inventaseră manelele pe > vremea > noastră... Spre deosebire de copiii din ziua de azi,