luni, 22 ianuarie 2018

Physalis

      Intr-o zi de vara,primesc de la o vecina , cateva fire dintr-o planta,care avea niste flori interesante, imi placeau le spuneam  lampioane.Le usuc cu mare grija pe acoperisul balansoarelui in curte mult timp,iar la sfarsitul toamnei le aduc acasa de la Fagaras, pentru o vaza ce o tineam goala.Mi se pareau potrivite acolo.Doream ceva plante,dar nu prea gaseam pe gustul meu.


La cateva zile dupa ce le gasesc locul,am surpriza sa vad la un magazin, ca de fapt lampioanele mele sunt comestibile.Nu stiu daca am sa gust,imi plac mult si mi se pare nefiresc sa le mananc asa cum nu as manca gandaci,cu toate ca nu se poate face o comparatie.O intamplare "intamplatoare"a florilor de physalis.

6 comentarii:

  1. Mereu uit cum se numesc, dar si mie imi place planta! :) Intr-o gradinita din spatele blocului e o tufa intreaga - o cam "ciufulesc" unii, dar tot reuseste sa supravietuiasca. :)
    Foarte frumos aranjamentul! Imi plac mult si vazele acestea maaaari - doar ca nu prea se potrivesc la noi. :)
    Daca as manca...? Depinde! :) De-ar fi un "medicament" de care as avea vreodata nevoie atunci da, altfel ba. :)
    Saptamana frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai grija, Flori, nu e vorba de aceeasi planta. Seamana, dar sunt diferite. Ce ai tu e physalis ornamental, sau lanterna japoneza. E toxica. Cea comestibila e physalis-ul din Peru. Daca intelegi franceza, uite un link in care sunt subliniate diferentele : http://www.grelinettecassolettes.com/article-difference-entre-physalis-comestible-et-d-ornement-99739308.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt de aceeasi parere . Planta este ornamentala, ceea ce gasesti in super-market de cumparat, e varianta comestibila. Fructul e delios! Si are multe vitamine (C, A, E si multe B-uri)

      Ștergere
  3. Nu știeam că le poți cultiva și în vază,am mâncat pentru prima dată în 2007 în Elveția
    la fiul meu și îmi plac tare mult, dar sunt cam scumpe!
    O săptămână minunată îți doresc,Flori!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
  4. frumos aranjament în vază ! culoare plăcută !
    mi-ar place şi mie dar nu am văzut pe la noi seminţe din acestea !
    o seară plăcută !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
  5. Cand le-am privit mi-am amintit brusc de copilarie. Stiu ca am vazut la bunici in vaza tot asa uscate tije cu "lampioane". Si mai existau si un del de petale (se uscau si parau a fi din ceva artie lucioasa usor transparenta). Apoi am vazut Fagarasul in text - avem ceva in comun ;). Nu am mai vazut insa de tare mult aceste plante decorative.
    Cu drag
    rux

    RăspundețiȘtergere