luni, 13 august 2012

Din gradina cu legume




Caldura s-a mai dus .Pe zabuseala aia abandonasem definitiv gradina.Stataeam mai mult la bloc,la aer cu fetele.Dupa ce a plouat ,s-a mai racorit timpul si  in cateva zile toate plantele au inceput sa-si revina.Nu credeam  ca se mai fac ceva legume si florile sa-si revina.Am un soi de rosii ca niste prune,sunt cate o multime pe tulpina,nu sunt pretentioase si destul de rezistente .Rodesc pana spre toamna si au un gust ''de rosii''.Am primit samanta de la o ruda via Germania.Tarhonul creste ca Fat Frumos.E a treia oara cand l-am taiat.Am  pus la borcane pentru toate rudele si cunostintele doritoare.Nu  stiu de unde a rasarit un usturoi care face si samanta.Am oprit cateva maciulii ,le-am lasat sa se coaca si le-am cules.La primavara incerc sa pun semintele in loc de catei de usturoi.Stiu ca tata,pe vremea lui,facea asa ceva.Usturoiul era un singur catel rotund de marimea unei alune mai mari.Va dati seama din samanta culeasa trebuie sa pun 2-3 brazde.Nu duc lipsa nici de ardei usturat.Am cules si a trebuit sa pun 2 borcane de cate un kg la otet pentru iarna,ca e prea mult pentru consum.Cateva legaturi cu cimbru,spalat,legat si pus la uscat.Am taiat busuiocul.De cativa ani micsorez  numarul de fire ,dar tot mult se face.Il leg,il usuc prin diverse locuri din casa si cabana ca-mi place mult cum miroase,apoi il dau la doi preoti pe cate eu ii simpatizez,ca nu le am de loc cu neamul lor numeros acum.Cand ai gradina, timpul petrecut e plin de satisfactii.O sa va mai povestesc si alta data.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu